-->

Dětská výživa

Dnešní výživa je velmi ovlivněná tlakem ze strany potravinářského průmyslu, které se pomocí reklam snaží vnutit dětem a jejich rodičům ,,zdravé potraviny“. Teplo domova již dávno neobstarává matka, ale mikrovlnka, a tak se není čemu divit, že na nás útočí epidemie dětské obezity.

Dítě není malý dospělý, a proto se jeho výživa musí přizpůsobit fyziologickým nárokům. Děti rostou a vyvíjí se proto, je u nich strava jiná než u dospělého jedince, který stravou zajišťuje ,,pouze“ živiny potřebné k zajištění základních životních funkcí.

Pokud se rozhodnete změnit stravu u dítěte, musíte začít změnou přístupu ke stravování.

Dítě by mělo považovat stravu za samozřejmost hned od počátku, nesmíte nastavovat návyk, že za snězení jídla dostane odměnu.

Nestůjte nad ním s vařečkou v ruce, pokud dítě jídlo nesní nebo mu nevoní, dítě by nemělo poznat, že úzkostlivě sledujete, kolik toho sní.

U dětí je pravidelnost jídla důležitější než u dospělého člověka.

Doporučení pro rodiče

  • Buďte tím nejlepším vzorem
  • Mějte vždy doma připravené zdravé potraviny
  • Nenakupujte a neskladujte jídlo, které nechcete, aby děti jedly
  • Nevybírejte potraviny podle tvrzení výrobce
  • Stravujte se společně s dětmi
  • Servírujte dětem přiměřené porce a nenuťte je dojídat

Pokud se rozhodnete navštívit mou poradnu se svým dítětem, připravte se na

  • Hodinovou konzultaci a rozbor Vašich stravovacích návyků (rozbor Vámi sepsaného stravování za týden)
  • Vyhodnocení nejzásadnějších chyb ve Vašem jídelníčku
  • Nastavení nových stravovacích návyků do celé rodiny, aby si dítě nepřipadalo, že vy ostatní můžete vše a ono nic.
  • Dlouhodobou spolupráci, nemá smysl myslet si, že během pár dní změníte návyky zaryté x let.

Copyright © 2014